Mazda a realizat în ultimii ani progrese cu adevărat remarcabile. Paşii cei mai importanţi au fost făcuţi odată cu lansarea filozofiei Zoom-zoom care caracterizează toate modelele constructorului japonez. Mazda înţelege prin aceasta o fiabilitate remarcabilă, design elaborat, nelăsând la o parte plăcerea lucrului bine făcut, aspecte ce pot fi observate şi la noul Mazda 2, un model destinat aglomeraţiilor urbane.
Japonezii au aplicat o cură de slăbire actualei generaţii, pierderea kilogramelor conducând automat la scăderea consumului de carburant, a emisiilor de gaze şi a sporit manevrabilitatea, componenta care face viaţa mai uşoară la volan.
Asiaticii ţintesc în primul rând publicul tânăr care preferă automobile avantajose construite pe o estetică modernă şi captivantă.
Forma dinamică a exteriorului, unică în segmentul B, demonstrează că Mazda2 este un competitor puternic şi stilat. Dimensiunile compacte şi caracterul dinamic al motorizărilor sporesc agilitatea în trafic, te ajută să te strecori cu uşurinţă acolo unde mulţi sunt prizonierii ambuteiajului. Este locul unde Mazda2 se simte ca peştele în apă.
Comparativ cu vechea generaţie, Mazda 2 nu mai este consecventă ideii de a oferi un mini-MPV autentic, trăsăturile exterioare apropiindu-l de un model compact-sportiv. La exterior, partea frontală include blocuri optice noi, grilă şi spoiler revizuit ce include o priză de aer, generoasă ca mărime, aşezată în unghi opus şi care permite intrarea unui volum suplimentar de curenţi pentru răcirea motorului.
Jantele din aliaj şi spoilerul de pe acoperiş sunt un semnal clar al apartenenţei noului Mazda 2 la clasa sport a sectorului mini. Linia caroseriei este mai joasă, ca urmare a modelării părţii spate în stil hatch.
Îmbunătăţiri semnificative s-au adus confortului şi spaţiului pentru pasageri şi au fost posibile ca urmare a creşterii dimensiunilor, lungime 3,88 m, lăţime 1,69 m iar ampatamentul este cu 10 cm mai mare. Componentele interiorului în special bordul şi consola centrală sunt tot noi, iar comenzile uşor de accesat. Lista noutăţilor continuă şi la partea de propulsie, unde sunt disponibile unităţi pe benzină 1.3L (75 şi 86 CP) respectiv 1.5L (103 CP) şi un turbodiesel de 1.4 litri (68 CP), toate legate la transmisii cu 5 trepte.
Mazda2, versiunea în cinci uşi se comercializează în România la preţuri cuprinse între 9.990 şi 14.590 de euro (DDP). Peste ceva timp se va adăuga şi versiunea în trei uşi, dotată cu aceleaşi motorizări dar disponibilă la un preţ mult mai mic.