Intensele dezbateri din presa centrală iscate în ultimele zile de Hora Bucovinei, de la Buşcoaia şi comentariile ironice despre iniţiativa preşedintelui Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, de a scrie pe un deal, din oi, „Bucovina”, precum celebrul Hollywood, sunt apreciate de purtătorul de cuvânt al Organizaţiei Judeţene Suceava a PD-L, senatorul Orest Onofrei ca benefice deoarece au promovat gratuit zona noastră.
Senatorul afirmă, într-un comunicat de presă remis marţi, că în ultimii cinci ani, autorităţile judeţene din Suceava, atât Prefectura cât şi Consiliul Judeţean au făcut eforturi susţinute pentru promovarea turismului, a Bucovinei, ca destinaţii şi potenţial, în ideea că Bucovina poate şi trebuie să devină una din principalele locuri turistice pentru români dar şi pentru străini. „Nici târgul internaţional de turism organizat la Suceava, nici încercarea de a schimba numele judeţului din Suceava în Bucovina, nici pictarea ctitoriei lui Ştefan cel Mare- Mănăstirea Putna, nici reconstrucţia Cetăţii de Scaun nu au reuşit să atragă atenţia asupra zonei cât a făcut-o ultimul eveniment organizat şi anume, Hora Bucovinei. Un gest simplu, aparent excentric, a făcut să se vorbească despre Bucovina mai mult decât în ultimii 20 de ani. Nici dacă mutam Voroneţul din loc, Mircea Badea, Mihai Gâdea, Bogdan Teodorescu sau Victor Ciutacu nu s-ar fi ostenit ca preţ de ore bune să vorbească despre Bucovina. Tot bietele mioare din Obcinele Bucovinei le-au stârnit imaginaţia şi i-au transformat în puternici agenţi de promovare a Bucovinei. Toţi bucovinenii le sunt recunoscători pentru această uriaşă şi gratuită publicitate făcută zonei”, se arată în comunicat.
(26 mai 2009, 16:12:05