Chevrolet a ales Salonul Auto de la Frankfurt pentru a-și dezvălui noul vârf de gamă. Deși peste ocean are ștate vechi, în Europa sedanul Malibu va fi abia la început de carieră, un model care vine să câștige încrederea europenilor într-un segment extrem de competitiv. După ce a fost prezentat în premieră mondială în SUA şi China, noul Malibu va reprezenta principalul punct de atracţie cu care marca americană doreşte să impresioneze vizitatorii salonului.
În Europa, acolo unde modelul Malibu nu a fost disponibil până în prezent, noua versiune va fi comercializată începând cu anul viitor şi va deveni, cu siguranţă, vârful de lance al mărcii.
„Noul Malibu va reprezenta cel de-al 8-lea model inedit lansat de Chevrolet în mai puţin de 12 luni. Chevrolet Malibu este noua ofertă de top a mărcii, aducând o valoare dovedită în segmentul de autovehicule de dimensiuni medii din Europa”, a declarat Wayne Brannon, preşedinte şi director executiv al Chevrolet Europe.
Datorită formei şi designului noi ale modelului Malibu, inginerii au reuşit să reducă rezistenţa la înaintare cu 60% comparativ cu modelul anterior. Cu un coeficient aerodinamic apropiat de cel al modelului Volt (0,28), noul Malibu va fi unul dintre cele mai eficiente autovehicule din punct de vedere aerodinamic din toată gama Chevrolet.
Noul Malibu prezintă un design interior inedit, cu postul său de conducere dublu, care creează un mediu ambiant primitor, spaţios şi confortabil. Clienţii pot alege între două variante de motorizare pe benzină sau diesel cu 4 cilindri, o cilindree de 2,0 litri şi 2,4 litri şi o putere de 164 CP, respectiv 169 CP. În Europa, noul Malibu va fi disponibil atât cu o transmisie manuală, cât şi cu o versiune automată.
Modelul Chevrolet Malibu a fost conceput pentru a concura de la egal la egal cu alte modele sedan mai scumpe în materie de manevrabilitate. Profitând de avantajele oferite de îmbunătăţirea continuă a modelelor premiate din segmentul de autovehicule de dimensiuni medii, inginerii GM au testat, şi calibrat modelul Malibu pe drumuri rurale, autostrăzi, precum şi în cadrul centrelor de testare ale companiei din întreaga lume. Structura robustă a caroseriei permite o reglare precisă şi un control dinamic al autovehiculului, ambele aspecte reprezentând factorii cheie în ceea ce priveşte manevrabilitatea remarcabilă a noului Malibu.
Sedanul mai este dotat cu un mecanism de direcţie premium, care oferă o reacţie precisă şi uniformă, precum şi o senzaţie de stabilitate, o suspensie faţă McPherson,o suspensie spate independentă multi-braţ şi un suport al motorului izolat care reduce nivelul de zgomot în habitaclu.
Printre sistemele de control al şasiului se numără sistemul de anti-blocare la frânare (ABS) cu patru canale, un sistem de control integral al tracţiunii, sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC) în viraje, sistemul de distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), sistemul de asistare la frânare (BA), sistemul de control al frânării în viraje, sistemul hidraulic de asistare la frânare şi sistemul de control al cuplului.
Autovehiculul va fi prevăzut cu un număr total de 8 airbaguri: airbaguri pentru şofer şi pasagerul din faţă, cu declanşare în două trepte, airbaguri pentru zona pelviană/toracică pentru şofer şi pasagerul din faţă în cazul unor coliziuni laterale, precum şi airbaguri tip cortină cu protecţie anti-răsturnare, toate acestea fiind incluse în dotarea standard pe toate pieţele la nivel mondial. Sistemul de asistare la parcarea cu spatele şi camera video pentru marşarier sunt disponibile pentru nivelurile de echipare medii şi superioare.