Cadillac va rămâne pentru multă vreme marca fanion a mașinilor de lux americane, idee sugerată și de ultima apariție în materie de concepte. Voluminos, simplu, cu puține elemente high-tech, dar cu motorizare V6 hibridă conceptul XTS Platinium prevestește apariția unui nou vârf de gamă. Acesta va înlocui actualul STS.
Mașina de serie va fi replica americanilor de la Cadillac la adresa mult mai titraților Mercedes S-Klasse, Audi A8 sau BMW Seria 7.
Privit în ansamblu, conceptul XTS este un pas timid la nivel de design, dar unul major în ceea ce privește emisiile, tehnologii ecologice și protecția mediului. Linia viitoarei limuzine de lux este o combinație pasională între elemente de stil moderne și clasice.
Deși sobru, conceptul primește o tușă personală prin umerii arcuiți, ce plonjează ușor spre spate. Individualitatea lui XTS Platinum este subliniată atât de grila cromată, cât și de secțiunea profilată a părții laterale.
Cadillac nu renunță la blocurile optice angulare, poziționate vertical, pentru ca vizual maşina să pară mai spațioasă. Habitaclul degajă un aer nobil de lux şi confort, fiind garnisit integral cu piele fină şi lemn.
Designul interior se află sub semnul minimalismului, motiv pentru care numărul de funcțiilor de accesare se reduce la strictul necesar. Planșa de bord este simplă dar exemplar finisată, iar tabloul comenzilor introduce Cadillac în era digitală. Toate informațiile sunt afișate electronic pe un fond albastru deschis prin intermediul unui ecran cu LED-uri organice. Interiorul dispune de cinci locuri individuale și sisteme multimedia pentru divertismentul pasagerilor.
„Conceptul XTS este echipat cu un sistem hibrid cu alimentare de la priză, o premieră pentru segmentul tradițional al sedanurilor de lux de astăzi. Este o mașină prietenoasă cu mediul, dar, în același timp, performantă.
XTS Platinium face trecerea de la modelele de lux cu motoare de mare litraj la modele cu o cilindree mai mică prin intermediul unui sistem hibrid care oglindește direcția noastră în viitor” afirmă directorul executiv al mărcii Cadillac. De altfel americanii au subliniat tot timpul caracterul ecologic, dorind să înlăture proasta reputație câștigată de-a lungul timpului datorită consumului și gradului ridicat de emisii poluante ale mașinilor sale.
Cadillac dotează limuzina hibridă cu o suspensie magnetică cu rol adaptiv, preluată de la Corvette. În meniu este inclus sistemul de tracţiune integrală, care lucrează în combinaţie cu un sistem avansat de control al tracţiunii şi stabilităţii. Pe parte de motorizare Cadillac XTS Platinum este propulsat de un sistem electric asociat unui agregat V6 pe benzină, cu injecţie directă, care produce 350 cai putere. Versiunea de serie XTS ar putea fi lansată în cel mult doi ani.