Ford a bifat pe teren propriu o lansare importantă nu doar pentru piața europeană, ci și pentru cea americană. Ieri 11 ianuarie la Salonul Auto de la Detroit a fost prezentat în premieră mondială noul Focus, automobil ajuns la a treia generație.
În esență, modelul de clasă compactă nu mai are nimic în comun cu seria actuală dacă vorbim de design, însă legătura cu trecutul este păstrată la nivel tehnic unde suspensiile și motorizările vin cu numeroase îmbunătățiri.
Proiectat la centrul de stil din Germania, noul Focus a fost conceput să satisfacă pretențiile unor clienți din țări diferite, de pe continente diferite. Spre deosebire de Focus I și II, următoarea generație este una globală, motiv pentru care designul va fi pentru prima oară unitar. Cu toate acestea, vor exista mici diferențe la nivel de detaliu, adaptate fiecărei regiuni în parte.
La Detroit a fost dezvelită versiunea destinată nord-americanilor, iar în martie la Geneva va veni rândul celei europene. Designul rămâne unul profund kinetic, ușor progresiv, cu linii apropiate unui model de familie.
Noul Focus are un stil modern și proporții care îl fac să pară solid și dinamic.
A pierdut din acea simplitate grăitoare, dar a câștigat ”virtuțile” maturității. Interiorul se evidențiază în principal la nivel calitativ, iar pe parte de dotări Focus nu a fost niciodată mai bogat și generos ca acum. Stilul oarecum sofisticat al exteriorului se transferă și în habitaclu unde Focus impresionează prin mulțimea de elemente cu aspect high-tech și o planşă de bord cu linii ceva mai cuminți.
Un alt aspect pe care Focus îl punctează este rigiditatea. Mai bine de jumătate din structură caroseriei este realizată din oţel de înaltă rezistenţă, iar un sfert este alcătuită dintr-un aliaj special, tot pe bază de oțel.
Disponibil din 2011 pe piața europeană, noul Focus va fi oferit cu o motorizare pe benzină 1.6 EcoBoost şi o gamă de propulsoare TDCI ale căror valori și cifre de consum le vom afla peste 2 luni.
Ford Focus III
Motorizări: 1.6 EcoBoost
Transmisii: 6+1 trepte, manuală și automată
Lansarea europeană: martie 2010
Comercializare: ianuarie 2011