Numai puțin de 130 de noi automobile vor pătrunde anul acesta pe piața europeană. Majoritatea vor putea fi achiziționate din februarie sau martie.
O selecție a câtorva debuturi importante poate fi urmăriă în cele ce urmează.
Hyundai
Ascensiunea brandului sud-coreean în Europa este impresionantă. 2010 va fi un an bogat pentru Hyundai care a plănuit lansarea unui număr de trei modele.
Vechiul și popularul Tucson se retrage din activitate lasând loc noului ix35. Acest SUV care măsoară 4,41 metri va putea fi comandat în versiunile cu tracțiune față și integrală. Propulsia este formată din trei unități, benzină de 160 CP și diesel de 136, 170 CP. Începând din martie modelul va fi disponibil la concesionari.
În clasa medie Hyundai nu a reușit să devină atractiv de aceea noul Sonata, care în Europa se va numi i40, va surprinde prin formele sale fluide și alura stilată de coupe. Sedanul va ajunge spre finalul anului specificațiile și prețurile fiind necunoscute la această oră.
Cu toate că și-a pierdut valul de prospețime, Genesis Coupe rămâne un punct de atracție în oferta brandului coreean. Modelul disponibil în prezent doar în SUA și în câteva țări din Asia va debarca în cele din urmă și în Europa. Spre diferență de restul lumii, europenii vor primi doar câteva sute de exemplare. Lotul este destinat câtorva din cele mai importante piețe de pe continent.
Infiniti
Brandul premium al mărcii Nissan intră în al doilea an de prezență pe Bătrânul Continent. Gama de cinci modele (G37 Sedan, G37 Coupe, G37 Cabrio, EX37, FX) se extinde cu noua generație M, modelul de top Infiniti rivial al noilor BMW Seria 5 și Mercedes E-Klasse. Debutul comercial va avea loc în primăvară. Disponibil doar în versiunea sedan Infiniti M vine cu două motorizări, V6 de 3,7 litri – 320 CP (benzină) și V6 de 2,5 litri (diesel). Ulterior va fi oferită și o versiune hibridă. Infiniti va utiliza pentru prima oară o cutie automată cu 7 trepte.
Jaguar
După foarte mulți ani britanicii aduc în clasa F un reprezentant capabil să pună în pericol dominația mărcilor premium germane. Noul XJ se bazează pe liniile estetice și motorizările sedanului XF dar vine cu dotări și materiale mai rafinate. Limuzina Jaguar poate fi echipata cu plafon din sticlă, suspensii hidraulice și sistem de control activ la diferențialului. Vârful de gamă va fi livrat din februarie de la 72.235 de euro cu TVA, preț valabil pentru piața românească.
Jeep
Venerabilul Grand Cherokee va avea o nouă generație la activ, însă debutul european se va produce cel mai probabil în sezonul estival. Tehnologiile sunt n mare parte aceleași, însă designul vine cu câteva elemente noi. În ciuda modificărilor estetice Grand Cherokee rămâne un SUV spartan, robust și cu proporții bine definite. Versiunea pentru europeni va diferi la nivel de motorizare, aici unde se vor regăsi atât unități diesel cât și pe benzină. Foarte posibilă este și intrarea unui agregat hibrid dezvoltat în comun cu partenerii de alianță de la Fiat.
Kia
Ca o noutate absolută pentru piața europeană minivanul Venga este privit ca alternativa mai convenabilă la adresa lui Citroen C3 Picasso și Opel Meriva. Are doar 4,07 metri lungime și promite un spațiu interior fără egal în clasa sa. Un alt aspect bine punctat este cel al propulsiei, toate cele patru motorizări fiind cuplate la un sistem start/stop care reduce consumul de carburant în ciclu urban. Venga are un preț de bază de 13.990 de euro.
Cu toate că a debutat în noiembrie noul Sorento va închiea seria lansărilor din Europa abia în primăvara acestui an. Împrospătat pe toate planurile SUV-ul de top al mărcii Kia oferă pentru prima oară șapte locuri la interior grație dimensiunilor mai mari, în special celor 10 centimentri câștigați în lungime. Două noi motorizări, diesel de 197 cai putere și benzină de 175 cai putere acompaniază o listă bogată de dotări standard.
A doua jumătate a anului ne va aduce și noua generație Sportage. Dezvoltată pe aceeași platformă cu Hyundai ix35, noul SUV va fi capbil să ofere un consum mai bun corelat cu prestații superioare în materie de tracțiune, stabilitate și dinamică. Din punct de vedere estetic, Sportage va împrumuta elemente de la ultimele creații Kia.
Lamborghini
Probabil iubitorii de performanță și adrenalină nu vor sta prea mult pe gânduri aunci când Murcielago LP 670-4 SV va ajunge la dealerii mărcii Lamborghini. Bolidul este mai ușor cu 100 de kilograme decât o versiune normală Murcielago, dar este mai rapidă și costisitoare. Are nevoie de 3,2 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100km/k și poate atinge 337 km/h vitezaă de vârf. Prețul este pe unul pe măsură 357.000 de euro.
Lexus
Inevitabilul se va produce anul acesta. Supercarul LFA, cel mai mediatizat automobil Lexus din câte au existat vreodată va lua cu asalt piața sportivelor de top având în dotare un un motor V10 de 560 de cai putere. Caroseria din este realizat integral din fibră de carbon. Cu o distribuție aproape perfectă a maselor 48% pe față și 52% pe spate, Lexus LFA poate concura cu renumitele modele Aston Martin, Ferrari sau Porsche. Prețul de 375.000 de euro indică și valoarea pe care Lexus o vede în creața sa.
Lotus
Mai puțin inovativă dar pe deplin fascinantă. Noua Evora este primul model dezvoltat integral de inginerii Lotus. Măsoară doar 4,30 metri lungime și oferă patru locuri la interior. Sub capotă se află un V6 de origine Toyota. Sportivul coupe Evora are un preț de bază de 59.990 de euro.
Maserati
Sectorul exclusivist al mașinilor de lux decapotabile se îmbogătește în 2010 cu un automobil așteptat cu un interes aparte de clienții mărcii italiene. Noul Gran Cabrio înlocuiește luxosul Spyder și este primul Maserati care dispune de patru locuri la interior și pavilion mobil. Acoperișul este din material textil iar motorizarea o unitate de 4.7 litri ce produce 440 CP. Livrările încep din februarie. Prețul de bază este de peste 132.000 de euro.
Mini
Pentru prima oară în istoria sa Mini va lansa un SUV. Modelul va fi disponibil cu tracțiune integrală și se va numi Crossman. Va avea o caroserie în cinci uși și gardă la sol mai mare decât a modelelor Mini de până acum. Data apariției și detaliile tehnice nu sunt știute în acest moment.
Mercedes-Benz
Actorul principal în 2010 va rămâne tot E-Klasse. Versiunile Estate AMG și Cabrio urmează să completeze paleta generoasă de modele cu care Mercedes-Benz ne-a obișnuit în clasa medie. Sportiva de familie dispune ca și sedanul de un motor V8 de 6,3 litri cu 525 de cai putere. Bazată pe modelul coupe, decapotabila E-Klasse de 2+2 locuri va debuta oficial în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit și se evidențiază printr-o inovație – Aircap, care direcționează și curenții de aer peste ocupanții mașinii, turbulențele de aer fiind evitate până la o viteză de 130 km/h. Cabrioetul va fi comercilizat din martie.
Una din surprizele anului va fi noul CLS. A doua generație va fi lansată oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva și va fi orientată stilistic spre actualul E-Klasse. Platforma tehnică este preluată tot de la modelul de clasă medie.
O altă noutate importantă în 2010 va fi și S-Klasse Coupe, care din toamnă va înlocui remarcabilul Mercedes CL. Propulsia și dotările interiorului vor fi același ca și la limuzina de top. Este de așteptat ca liniile exterioare să reprezinte direcția de design a următoarei serii S-Klasse.
Cu siguranță cel mai așteptat debut comercial este cel al bolidului SLS AMG, disponibil din martie la un preț de peste 177.000 de euro. Silueta și modul de deschidere al ușilor amintesc de celebrul 300 SL. Sub capotă se află un motor de 570 CP ce acționează roțile punții spate.
Nissan
Juke, Leaf, Micra, 370Z acestea sunt numele noilor artizani care vor servi intereselor Nissan.
Apariția sa va confirma tendința ultimilor ani de a construi modele tot mai compacte dar robuste și încăpătoare. Juke este numele modelului care derivă din conceptul Qazana și care la ora lansării va fi cel mai mic SUV din lume. În martie va debuta la Geneva.
Japonezii vor introduce spre sfârșitul anului primul model electric accesibil ca preț și cu o autonomie de 160 km. Noul Leaf, dotat cu un motor de 109 CP nu surprinde printr-un aspect anume dar revoluționează înainte de vreme sectorul mașinilor electrice dominat de automobilele mini.
O apariție deja anunțată este cea a noii generații Micra ce va beneficia de un design complet schimbat, și o nouă platformă tehnică.
În segmentul roadster Nissan va plasa noul 370Z care din primăvară își va măsura forțele cu BMW Z4, Audi TT și noul Peugeot RC Z.