Pe o parte dintre acestea le vom vedea pe străzi mai devreme, iar altele mai târziu. Cele mai importante noi apariții pregătite pentru 2010 sunt deja cunoscute, în timp ce altele urmează să fie revelate în cadrul saloanelor auto internaționale.
Am trecut în revistă noile modele programate să debuteze în anul în care tocmai am pășit.
Alfa Romeo
Italienii își împrospătează gama cu Giulietta, modelul care va îl va înlocui pe 147.
Rival cu Audi A3 și BMW Seria 1, noul hatchback compact măsoară 4,35 metri lungime și dispune de un design ce sugerează suplețe și dinamism. Paleta de motorizări este formată din două unități turbo pe benzină de 120 și 170 de cai putere plus două turbodiesel de 105 și 170 CP. Va exista și o versiune sport – GTA, propulsată de o unitate de 235 cai putere.
Premiera mondială este programată în martie la Geneva.
Aston Martin
După patru ani de așteptări, rafinata marcă din Albion va lansa în sfârșit luxosul sedan cu alură de coupe, denumit Rapide. Disponibil la începutul acestui an la un preț de aproape 180.000 de euro, primul Aston Martin cu patru uși și patru locuri la interior vine să cucerească supremația în segment deținută de scurt timp de Porsche Panamera.
Sub capotă se află un motor V12 de 477 de cai putere, agregat preluat de la DB9. Spre deosebire de concurentul german, noul Rapide oferă doar versiuni cu tracțiune spate.
Anul acesta își va face apariția și supercarul One-77, un coupe de două locuri ce va fi produs în serie limitată.
Posesor al unui motor de peste 700 de cai putere, sportivul model este și cel mai puternic vehicul fabricat vreodată de Aston Martin. Caroseria din fibră de carbon, materialele speciale de la interior, designul spectaculos al exteriorului vor așeza One-77 în rândul bolizilor de elită.
Debutul este prevăzut la jumătatea anului. Vor fi fabricate doar 77 de exemplare.
Audi
Patru debuturi de calibru pregătește divizia premium a grupului Volkswagen.
Noua generație A8, prezentată recent la Miami, va fi comercializată în primul trimestru la un preț de pornire de 72.200 de euro. Elegantă, sofisticată și înțesată cu tehnologii de ultimă oră, limuzina este disponibilă pentru început cu două motorizări de 4.2 litri, benzină de 372 CP și turbodiesel de 350 CP. Ulterior va fi introdus și un turbodiesel de 3.0 litri și 240 de cai putere.
În februarie, Audi va revela formele citadinei A1, ce va fi lansată oficial o lună mai târziu la Salonul Auto de la Geneva. Bazat pe platforma lui VW Polo, juniorul Audi va intra pe segmentul ocupat de Mini Cooper, Alfa Romeo Mi.To și Citroën DS3. Inițial, A1 va fi oferit doar cu tracțiune față, introducerea unui model cu tracțiune integrală fiind posibilă doar pentru viitoarea versiune sportivă S1.
O altă noutate absolută este A7, model ce își va face apariția în a doua jumătate a lui 2010. Destinat să întrerupă hegemonia celebrului Mercedes CLS, viitorul coupe de lux Audi va afișa un design apropiat conceptului Sportback prezentat în ianuarie 2008 la Detroit.
A7 este construit pe platforma viitoarei generații A6.
Pe lângă aparițiile menționate își va face loc și exoticul R8 Spyder. Decapotabila sport este dotată cu acoperiș din material textil, tracțiune integrală Quattro și un propulsor V10 biturbo de 525 cai putere. Prețul de listă de 156.400 de euro, îl transformă pe R8 Spyder în cel mai scump model din gama Audi. Primele modele vor fi livrate luna aceasta.
Lista noilor veniți este completată de A5 Sportback și versiunea sportivă a acestuia S5 Sportback.
Bentley
Vârful de gamă Mulsanne este singura apariție notabilă în gama producătorului englez din Crewe. Limuzina cu aer retro încearcă să redefinească stilul și noblețea limuzinelor de lux într-o manieră mai rafinată decât Arnage, model pe care îl înlocuiește. Clasicul V8 de 6,75 litri a fost păstrat în meniu, însă acesta este dotat acum cu două turbine și dezvoltă 512 CP. Consumul a fost diminuat, la fel și emisiile.
Mulsanne va fi disponibil de la jumătatea anului la un preț de bază de 289.000 de euro.
BMW
Ofensiva celui mai mare producător de automobile premium din lume va continua anul acesta într-un ritm și mai susținut.
După debutul versiunii GT urmează lansarea din martie 2010 a noului Seria 5 Sedan – disponibil de la 39.950 de euro, iar în septembrie va urma prezentarea versiunii touring (break). Tot anul acesta este prevăzută lansarea a două noi hibride, X6 Active Hybrid (aprilie 2010) și Seria 5 Active Hybrid. Spre sfârșitul anului curent își va face apariția și noul Seria 6 în variantă coupe. Modelul va prelua în linii mari formele Seriei 5 și motorizările acesteia.
Chevrolet
Piața europeană va primi în 2010 micul automobil urban Spark. Dezvoltat pe o platformă complet nouă, modelul va fi comercializat din primăvara cu două motorizări pe benzină, cu patru cilindri, de 1.0 litru respectiv 1.2 litri. Interiorul ergonomic cu un design armonios și tineresc poate găzdui cinci persoane.
În România noul Chevrolet Spark va fi comercializat din martie de la 6.999 euro. Singura versiune de caroserie oferită este hatchback în 5 uși. Spark va înlocui vechiul Matiz.
Mult mai târziu, în octombrie, Chevrolet va prezenta modelul de serie Orlando, derivat din conceptul omonim, revelat în 2008 la Paris. Monovolumul de şapte locuri va sosi spre finalul anului în Europa.
Citroën
Debutul noului C3 din luna noiembrie 2009 - model care în țara noastră va fi comercializat din primăvară, este urmat de lansarea unei noi game de automobile. Francezii intră pe segmentul premium cu DS3 un hatchback subcompact de 3,95 metri lungime, garnisit cu elemente de o calitate superioară și finisaje executate precis.
În luna martie se va da startul vânzărilor pentru DS3, prețul de lansare fiind de 15.200 de euro. Gama de motorizări include două unități diesel de 90 și 110 cai putere și trei agregate pe benzină de 95, 120, 150 CP. Noul DS3 face parte dintr-o nouă gamă care va mai include alți doi exponenți, DS4 și DS5.
Citroën mai lansează anul acesta, modelul electric C-Zero dezvoltat în colaborare cu Mitsubishi. În ultimul trimestru din 2010 va fi comercializat acest minicar ecologic dotat cu un motor de 64 de cai putere. Dotat cu acumulatori litiu-ion, C-Zero va fi capabil să parcurgă 130 kilometri.
Dacia
Fără a mai fi o surpriză, Duster va deveni principala atracție a gamei Dacia în 2010. Un SUV accesibil cu veleități de off-roader este exact ceea ce lipsea constructorului român.
Lansarea oficială are loc în martie la Geneva. La scurt timp după aceasta Duster va fi pus în vânzare.
Noul SUV subcompact va fi oferit cu trei motorizări, din care două diesel, tracțiune față și 4x4. Prețurile nu sunt cunoscute.
Ferrari
Cea mai celebră marcă de automobile din lume iese la rampă în 2010 cu noul F458 Italia. Designul contemporan și aerodinamica perfectă sunt asociate unui motor V8 de 4,5 litri pe injecție directă. Motorul dezvoltă 570 de cai putere la 9.000 de rotații pe minut și este cuplat în premieră la o cutie automată cu dublu ambreiaj și şapte trepte de viteză.
Ferrari F458 Italia va avea un rival pe măsură în persoana debutantului Mercedes SLS AMG.
Ford
Divizia europeană va miza anul acesta pe reprezentanții noii generații ai familiei de modele Focus. Mai întâi va fi lansată perechea de monovolume C-MAX (5 locuri) și Grand C-MAX (7 locuri). Primul va sosi în vară, în timp ce versiunea Grand va fi disponibilă spre finele lui 2010. Aceasta dispune de un sistem de brațe care deschid ușile spre înapoi fără a mai fi necesară montarea unui dispozitiv culisant.
Noul Ford Focus este programat să debuteze abia anul viitor.