BMW manifestă o preocupare de la care nu va abdica niciodată. Reducerea consumului și păstrarea performanțelor sunt principalele obiective care au stat la baza dezvoltării noului 320d EfficientDynamics Edition, un model clădit pe creativitate și tehnologie.
Deși BMW anunță un consum mediu de doar 4,1 litri/100 km și o rată a emisiilor de numai 109 grame de dioxid de carbon pe kilometru, performanțele impresionante sunt reușite de un motor diesel de 2.0 litri care dezvoltă 163 de cai putere. Structura din aluminiu a propulsorului, turbina cu geometria variabilă și tandemul sistem de injecție directă/ injectoare piezo, sunt câteva din secretele care au concurat la împlinirea acestei reușite semnate de BMW. Inginerii nu au ascuns faptul că motorul diesel a suferit o serie întreagă de optimizări, având ca scop principal atingerea unui standard mai ridicat al eficienței. Spre exemplu volanta acestui propulsor beneficiază de un pendul centrifugal special, care reduce semnificativ vibrațiile la viteze mici de rotație și asigură caracteristici de condus precise.
Chiar și recalibrat pentru un consum mai mic, 320d EfficientDynamics Edition rămâne un vehicul cu performanțe dinamice notabile: demaraj de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde, viteză maximă 225 km/h.
Un real suport în lupta pentru diminuarea consumului este asigurat de tehnologia avansată de recuperare a energiei disipate la frânare, sistemul start/stop și indicatorul pentru schimbarea treptelor de viteză. BMW a adoptat și câteva soluții practice, întâlnite la majoritatea mașinilor economice: garda la sol redusă, transmisie cu trepte mai lungi, echipare cu anvelope cu rezistență redusă la înaintare.
De asemenea, servodirecția acționată electric are un mod de lucru diferit, în sensul că nu funcționează decât la solicitarea șoferului sau când situația o impune. Dacă se rulează pe drum drept motorul electric din componența sistemului de direcție este decuplat, în schimb la efectuarea virajelor sau când viteza scade acesta este cuplat automat.