Cadillac și-a debarcat flota de automobile luxoase în Europa la începutul lui 2000. Abia șase ani mai târziu au lansat și primul automobil creat special pentru piețele continentului nostru, BLS fiind considerat modelul de volum al mărcii.
Deși avea toate șansele unui succes imediat, BLS nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor. Bazat pe platforma lui Saab 9-3, acesta se evidenția în segmentul mediu prin designul și dotările generoase din fabrică. Mai mult decât atât, era singurul vehicul Cadillac echipat cu motor diesel, disponibil doar cu transmisie în şase trepte, șasiu sportiv, tracțiune față și în versiune break – primul din istoria de 104 ani a companiei. N-au fost suficiente argumente pentru a-i convinge pe cumpărătorii europeni, care în decurs de trei ani au achiziționat doar 7.356 de exemplare BLS – sedan și break, deși ținta anuală de vânzări era prevăzută la 10.000 de unități.
Ca o consecință a cererii slabe, oficialii Cadillac au retras din producție ambele versiuni BLS, asamblate în Suedia la uzina colegilor de grup de la Saab. Momentan nu se pune problema unui înlocuitor, planurile americanilor fiind încetinite de problemele financiare cu care se confruntă în continuare gigantul General Motors. Pe viitor se intenționează lansarea unui model performant de clasă mică care va fi livrat global, deci și în Europa. Acesta ar putea fi comercializat peste doi ani și va fi dezvoltat cel mai probabil pe o platformă Opel.