Volvo îşi diversifică oferta actuală, cu o versiune mai economică a ultimului său SUV.
Începând din aceasta lună, pe piaţa europeană compania suedeză livrează primele exemplare ale modelului XC60, disponibil acum şi în varianta cu tracţiune faţă, 2WD, adresată celor care conduc preponderent pe drumurile publice.
Disponibil până acum doar cu un sistem de tracţiune integrală, modelul suedez este o apariţie binevenită mai ales pentru clienţii care doresc să beneficieze de toate avantajele unui SUV dar care consumă mai puţin.
XC60 cu tracţiunea doar pe puntea faţă figurează ca versiune de deschidere în gama acestui model, preţul de pornire pentru piaţa germană fiind de 32.900 de euro. Aceasta se regăseşte în combinaţie doar cu un propulsor diesel de 2,4 litri care generează 175 de cai putere. Motorul a fost revizuit din punct de vedere tehnic, inginerii Volvo reuşind să aducă nivelul consumului mediu la o valoare mai mult decât acceptabilă pentru un SUV, modelul XC60 2WD având nevoie de 6,0 litri la 100 de kilometri parcurşi. Derivat din unitatea diesel cu patru cilindri 2.4 D de 163 de cai putere, noul agregat dispune de un cuplu motor mai puternic, aspect care favorizează economia de carburant şi acceleraţiile la turaţii joase.
Lipsa diferenţialului spate şi a cuplajelor cu puntea faţă la versiunea 2WD, o fac mai atrăgătoare pentru că are un consum mai redus, dar şi un preţ de listă mai mic. Astfel un Volvo XC60 cu tracţiunea pe roţile anterioare este mai ieftin cu 3.050 de euro şi consumă cu 0,8 litri/100 km mai puţin decât o versiune XC60 4WD.
Dotările standard şi liniile de echipare sunt similare variantei de bază XC60 cu tracţiune integrală.
Lista de opţionale este bogată şi include numeroase sisteme de siguranţă pasivă şi activă, capitol la care de altfel maşina suedeză excelează. V
olvo intenţionează ca pe viitor să ofere alte două motorizări, una diesel şi una pe benzină ce vor fi disponibile doar pe modelul cu tracţiune faţă.