Opel se aşteaptă să atingă noi cote ale succesului odată cu apariţia celui mai popular automobil al mărcii din ultimii 20 de ani. Astra este modelul care va împinge cota de piaţă a constructorului la cel mai ridicat nivel, aproape 20% din volumul total al vânzărilor fiind atribuit automobilului de clasă compactă. Noua generaţie este pregătită să ia cu asalt Europa şi să-şi dezvăluie calităţile în faţa principalilor rivali: Ford Focus, Renault Megane şi Volkswagen Golf.
Este cunoscut faptul că debutul oficial va avea loc pe 17 septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, însă ceea ce nu se ştia era momentul comercializării.
Potrivit unui oficial din departamentul de marketing, noul Astra va fi pus în vânzare la două luni de la prezentarea sa. Începând din decembrie el va fi deja disponibil la concesionari. Preţul nu este cunoscut la ora actuală, însă se anticipează deja un preţ de 17.500 de euro.
Dezvoltat în Germania, noul Astra este cel mai bun de până acum, în toate privinţele. Aerodinamica a fost studiată şi perfectată după 600 de ore de teste efectuate în tunelul de vânt.
Cu o lungime de 4,42 metri, aceasta oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Designul sculptural şi tehnologiile inovatoare accesibile, sunt o trimitere la vârful de gamă Opel, noul Astra fiind de fapt o Insignia de dimensiuni compacte.
Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări, standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp, la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor. Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt motoare Euro 5. Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere mai mici, restul sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail, cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 95 CP şi 160 CP.
Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 100 CP şi 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală.