Seat este un novice pe segmentul mediu, aici unde producătorii aruncă în joc tot ce se poate mai bun. Și poate că statutul de debutant poate fi o scuză în a folosi o platformă veche de Audi pentru primul vârf de gamă denumit Exeo. În ultima săptămână a lunii curente, iunie 2009, are loc debutul comercial al versiunii break Exeo Sport Tourer sau ST, după ce în februarie a fost lansată varianta sedan. Aceasta are un preț de pornire fixat la 23.290 de euro, fiind mai scumpă cu 3.300 de euro decât berlina Exeo.
Pe lângă avantajul de a folosi o platformă consacrată – exploatată 7 ani de Audi A4, modelul Seat vine cu o echipare standard bogată, un interior bine organizat și spațios, cu o tentă premium, și motorizări noi ce îndeplinesc standardul de poluare Euro 5.
Filozofia sportivă care caracterizează în mod tradițional automobilele Seat se regăsește în fiecare detaliu al versiunii break, mai pregnant la exterior unde liniile ascedente ale secțiunii frontale sunt dublate de un profil fin și pasajele ușor pronunțate ale roților.
Sub aspect estetic, Sport Tourer nu aduce nimic în plus sau deosebit față de Exeo Sedan, cu excepția modificărilor impuse de apariția unui pavilionul mai lung ce a împins montanții C mai spate. În termeni de funcționalitate și polivalență, versiunea break obține un scor net superior comparativ cu berlina. Un spațiu mai mare pentru bagaje și posibilitatea de a transporta diverse obiecte ca volum și lungime, lucru valabil nu doar la interior ci și la exterior, grație barelor de amarare foarte accesibile. Locurile din spate pot fi pliate astfel că Exeo ST devine un cărăuș de nădejde în cazul în care volumul de bagaje depășește spațiul special rezervat acestora. Prin rabatarea banchetei, spaţiul de încărcare aproape se triplează ca volum.
Cu o gamă formată din 5 motorizări, Seat nu poate pretinde că are cea mai diversificată ofertă, dar cel puțin se poate lăuda cu propulsoare eficiente și deopotrivă energice. Lista include trei motorizări pe benzină 1,6 litri - 102 cai putere, 1,8 litri - 150 de cai putere, 2,0 litri - 200 cai putere și două turbodiesel common-rail de 2,0 litri, care dezvoltă 143 şi 170 de cai putere. Din septembrie va fi disponibilă o a treia motorizare turbodiesel, versiunea de intrare în gama TDI, care va dezvolta 120 de cai putere. Toate unitățile sunt cuplate la o cutie manuală cu 6 trepte. În echipare standard Exeo ST beneficiază de 7 airbaguri, climatizare dual-zone, suspensii sport, sisteme de siguranță activă – controlul tracțiunii, asistență la frânarea de urgență, programul electronic al stabilității, geamuri electrice, oglinzi încălzite și jante de 16 inch. În sfera opționalelor regăsim faruri adaptive cu bi-xenon, volan multi-funcțional, funcția pilot automat, senzori pentru parcarea cu spatele, inserturi din lemn și un performant sistem audio marca Bose, cu 10 difuzoare.
O noutate importantă este apariția dispozitivului de întreținere variabilă – WIV, care mărește intervalul dintre revizii și informează șoferul asupra numărului de kilometri pe care poate să-i mai parcurgă până la următoarea intervenție la service.