Land Rover s-a pregătit aşa cum se cuvine pentru întâlnirea de la Paris.
Intrată recent în portofoliul gigantului indian Tata, marca britanică vine la ultimul mare eveniment al anului cu o singură noutate care va schimba percepţia publicului asupra maşinilor de teren. Nu vorbim de un concept revoluţionar sau de un viitor model de nişă, ci doar de un prototip al cărui element central este un tren de rulare hibrid.
Land Rover a dezvoltat un agregat de tip diesel-electric şi potrivit informaţiilor furnizate de constructor, unitatea hibridă consumă cu până la 30% mai puţin carburant comparativ cu motorizarea convenţională de pe Freelander, unitatea diesel de 2.2 litri şi 160 de cai putere.
Chiar dacă performanţele în materie de ecologie nu au fost comunicate, mai mult ca sigur acestea ar trebuie să plaseze viitoarea maşina de serie ce va deriva din concept, în zona standardelor Euro 5, dacă nu chiar Euro 6.
Reducerea consumului cu o treime poate indica fie echipare conceptului cu un propulsor de litraj mai mic decât cel de pe Freelander, fie este un sistem hibrid foarte avansat, amplasat pe un vehicul cu o caroserie uşoară.
Anunţul manufacturierului stârneşte totuşi şi puţină confuzie. Un concept asemănător ca performanţe şi tehnologie a fost expus în luna iulie la Salonul Auto de la Londra, locul unde Land Rover şi-a făcut cunoscute intenţiile legate de tehnologiile nepoluante promovate prin aşa-numitul proiect „e_Terrain Technologies” şi studiul de design LRX.
Cât priveşte modelul în sine, fabricantul nu a suflat o vorbă. Britanicii susţin că prototipul este o prefaţă a primului lor model hibrid echipat cu tracţiune integrală. Land Rover s-a grăbit să mai anunţe că va introduce din 2009 sistemul start-stop pe actuala generaţie Freelander.