BMW ţine neapărat să deţină un număr record de vehicule SUV premium care să îi confere supremaţia absolută în faţa celor de la Audi şi Mercedes.
Constructorul va extinde propria gamă de modele 4x4 cu un al patrulea model denumit X1. Acesta nu va fi ultimul SUV bavarez! Germanii vor ca mini-SUV-ul X1 să fie introdus pe piaţă cel mai târziu în 2011, urgentând dezvoltarea piticului crossover în speranţa că vor fi primii pe piaţă.
Mezinul X1, va fi un automobil compact cu patru locuri, tracţiune integrală permanentă şi propulsoare aspirate natural, turbo şi bi-turbo cu patru şi şase cilindri legate de transmisii manuale sau la o nouă cutie automată cu 8 trepte şi dublu ambreaj.
Motorizările, atât cele diesel, cât şi cele pe benzină, vor fi în mare parte împrumutate de la Seria 1, sistemul xDrive de la modelul X3, în timp ce de la Seria 3 va prelua majoritatea tehnologiilor de vârf. Motorizările diesel vor fi echipate cu filtre anti-particule sau catalizatoare de ultimă generaţie DeNOx.
BMW susţine că noul X1 va fi lansat în anul 2010 şi se va adresa în special tinerilor cu un buget de cheltuieli mai redus, dar şi familiştilor care preferă un vehicul de oraş sigur, cu o poziţie de condus înaltă, spaţiu suficient şi un interior din clasa premium.
Recent, un model de teste bine camuflat, cu gardă la sol înaltă, pneuri de dimensiuni mari şi caroserie robustă ce respectă proporţiile compactului Seria 1, a fost zărit pe străzile din Munchen, confirmând astfel existenţa în lucru a celui mai mic membru al clasei SUV de la BMW. Producţia va începe anul viitor în toamnă la uzina Magna-Steyr din Austria, aceeaşi locaţie unde se asamblează şi X3.
Bavarezii estimează că în primul an vor comercializa peste 100.000 de bucăţi.
Viitorul BMW X1 ar putea avea un preţ de pornire de 26.000 Euro. Pe baza unor detalii şoptite unui studio de design, a fost realizat un redering ce poate fi luat în considerare ca foarte aproape de modelul real, versiunea de serie X1, ţinând cont că DeLusi-Larson este un cuplu de designeri recunoscuţi în Europa pentru acurateţea cu care lucrează la detalii.
(31 mar 2008, 14:35:58
In plus stiu doar cateva SUV-uri Small & Large 4X4 care luat mai mult de 4 stele euroncap la crash-test! Si astea luate asa cu chiu cu vai!
Paradoxal insa, constructurii fac, in continuare, avere din vanzarea acestor masini pentru ca speculeaza un "handicap" omenesc mai vechi. Invidia! Tot taranul isi ia SUV pentru ca sa crape vecinul de alaturi! Doar pentru asta!
In SUA pana acu 1 an se mergea pe acelasi principu, sa moara capra vecinului, dar uite ca piata a scazut pentru ca americanul nu mai vrea SUV.
Si de ce sa mai vrea daca toti vecinii si-au luat !