Disperarea poate conduce la inspiraţie. Cel puţin asta este concluzia noastră după analizarea celei mai noi oferte lansate de Chrysler în Statele Unite.
Pentru a-şi creşte vânzările, fabricanţii americani au apelat în ultima vreme la tot soiul de metode inedite pentru a-şi atrage clienţi, iar mai nou au abandonat această modă în favoarea uneia mult mai „de suflet”, prin care încearcă să atingă coarda sensibilă a americanilor religioşi.
Fabricantul Chrysler a început vânătoarea de clienţi pe la uşile bisericilor din America oferindu-le credincioşilor o serie de informaţii utile prin toate mijloacele posibile, legate de vehiculul utilitar sportiv, Aspen, un automobil care costă aproximativ 31.000 de dolari.
Persoane bine antrenate în domeniu abordează în fiecare duminică sute de cetăţeni mai mult sau mai puţin interesaţi de iniţiativa Chrysler şi cărora li se oferă posibilitatea de a face o şedinţă de testare timp de o zi cu noul SUV Aspen.
Cei care acceptă să facă o tură de oraş cu modelul căruia i se face reclama cu pricina, primeşte în schimb o invitaţie la un concert de muzică religioasă susţinut de celebra solistă gospel Patti Labelle.
Acţiunea publicitară se desfăşoară în oraşele Los Angeles, Chicago şi Philadelphia unde vânzările mărcii americane sunt în declin. Chrysler speră să atragă mai multe mii de americani prin această iniţiativă, menită să popularizeze şi să dinamizeze vânzările modelului Aspen, un automobil care poate transporta 8 persoane.
Ne aşteptăm ca manufacturierul Chrysler să abordeze şi alte segmente ale populaţiei cum ar fi paznicii de cazinouri şi şoferii autobuzelor de penitenciare asta în cazul în care agenţii de publicitate s-au săturat să aştepte în fiecare duminică pe la porţile bisericilor, să ducă muncă de lămurire cu posibilii clienţi care mai degrabă sunt cu gândul la cele spirituale decât la cele materiale.