Koenigsegg este un supercar născut pe teritoriu suedez la câţiva kilometri distanţă de Cercul Polar. Au trecut 14 ani de la fabricarea primului model, iar fondatorul ei, Christian von Koenigsegg, considerat aproape un erou în ţara natală, îşi urmează nestingherit planurile de viitor. Acest Ferrari cu sânge scandinav are acum două versiuni diabolice, ediţii limitate cu numele de cod CCX şi CCXR supercars. Bolizii dispun de o caroserie ce abundă în materiale folosite în tehnica spaţială, fibră de carbon, kevlar, titan, produse ce beneficiază de două avantaje majore: sunt uşoare şi foarte rezistente la impact. Fascinantele Koenigsegg sunt capabile de performanţe ce demolează orice imaginaţie. Echipate cu motoare de 5.0 litri, modelele suedeze pot concura cu uşurinţă un monopost de Formula 1. Ediţia CCX generează 888 de cai putere, în timp ce CCXR, versiune ce poate fi alimentată şi cu etanol (E85), este capabilă să dezvolte o cifră incredibilă, 1018 cai putere, depăşind chiar şi pe intangibilul Bugatti Veyron. Conform datelor furnizate de producător, ambele vehicule supersport CCX şi CCXR au performanţe similare, demaraj în 2.9 secunde, de la 0 la 100 de kilometri pe oră, şi viteză maximă de peste 400km/h. Pentru astfel de caracteristici dinamice există şi un preţ pe măsură, CCX costă 1.330.000 euro, iar CCXR „numai” 1.500.000 Euro. Koenigsegg va produce în total 20 de bucăţi, împărţite astfel: 14 unităţi CCX şi 6 exemplare CCXR. Constructorul anunţă cu mândrie că pe liste s-au înscris deja doi clienţi de fiecare model.