În urmă cu un an şi jumătate, Rolls-Royce scoatea în lume primul său studiu de design pentru clasa coupe. Botezat 101 EX, prototipul se dorea a fi expresia coerentă a celui mai dinamic automobil ultraluxos fabricat manual. Recent, compania britanică şi-a declarat disponibilitatea de a produce în serie acest exclusivist coupe, care ar putea fi prezentat în premieră peste numai trei săptămâni.
Anunţul vine ca o surpriză deoarece Rolls-Royce intenţiona să lanseze iniţial o versiune decapotabilă denumită 100 EX. Apariţia acestui vechiul nu este întâmplătoare deoarece Rolls este descoperită în segmentul coupe-urilor, unde rivalii şi conaţionalii de la Bentley vând cu succes, de o bună bucată de vreme, astfel de automobile. 101 EX este o maşină foarte modernă, cu design demn de secolul 21, care face aluzie la trecut, dar se concentrează indiscutabil spre viitor.
Dezvoltat pe structura de aluminiu a ilustrului Phantom, viitorul 101 EX, al cărui nume de piaţă nu este încă stabilit, este o combinaţie între tehnica avansată şi măiestria angajaţilor Rolls-Royce. Uşile se deschid invers decât unele normale, iar acoperişul este îmbrăcat în fibre optice. Stilul 101 EX este unul mai sportiv, grila este mai aerodinamică, iar geamurile sunt mai puţin înalte, jante de 21 inch, capotă din aluminiu şi parbriz panoramic. Habitaclul este un mix între inserţii de lemn de stejar roşu, piele şi aluminiu. Tot aici vor fi instalate două scaune în faţă, în formă de scoică, şi o bancheta în spate, foarte spaţioasă. Acest coupe din clasa Grand Touring va fi propulsat de un motor BMW, o versiune nouă V12 de 6750 cmc, cu 48 de valve şi injecţie directă, a cărei putere este de 460 CP.
"