Producătorii pot practica în continuare promoţii de tipul "3+1 gratis", fără să fie sancţionaţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), până când instituţia şi firmele vor găsi o interpretare adecvată pentru prevederea care face referire la acest tip de promoţii.
Celelalte reguli prevăzute în legea privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor vor fi însă aplicate începând cu 1 februarie, aşa cum era prevăzut.
"Legea nu se aplică deocamdată în toate statele europene, aşa că nu există un punct de interpretare comun al acestui articol, al promoţiilor de tipul «3+1 gratis». Vrem să ne lămurim exact cum este legea interpretată şi în alte state membre. ANPC a fost de acord să continuăm discuţia pe această temă. Legea se aplică în continuare de la 1 februarie, dar pentru acest punct, interpretarea rămâne în discuţie", a declarat preşedintele patronatului Romalimenta, Sorin Minea.
Minea a adăugat că răgazul este benefic şi pentru că producătorii care avea astfel de promoţii în derulare ar fi fost nevoiţi să le retragă brusc, fără o perioadă de tranziţie.
"Promoţiile de tipul «3+1 gratis» pot continua pentru că pe acest punct interpretarea este încă în discuţie. Celelalte practici comerciale pot fi însă sancţionate, de la 1 februarie, aşa cum era prevăzut. Astfel de practici sunt, de exemplu, cele de tipul «cel mai mic preţ», pentru care operatorul trebuie să demonstreze că într-adevăr este cel mai mic preţ, altfel va fi sancţionat", a declarat pentru Dan Vlaicu, preşedintele ANPC.
El a precizat că sancţionarea comercianţilor care derulează promoţiile producătorilor de tip "3+1 gratis" este amânată până când legea "se va aşeza" şi va fi găsită o interpretare adecvată.


























