Adelina TALPALARIU
Rezultat excelent pentru elevii Colegiului „Andronic Motrescu Rădăuți” la etapa județeană a Festivalului-concurs național de cultură și civilizație „CDIdei în cărți, ediția a X-a, toate cele șase echipaje participante obținând punctajul maxim de 150 și premiul I.
„Este o realizare remarcabilă în contextul unei competiții acerbe, cu 201 echipaje înscrise la faza județeană”, au transmis reprezentanții liceului.
Ediția județeană a festivalului s-a desfășurat sâmbătă, 31 mai, la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava.
„CDIdei în cărți” a provocat elevii să lucreze în echipe de câte trei, sub coordonarea unui cadru didactic sau a unui bibliotecar.
Fiecare echipaj a avut sarcina de a citi o lucrare literară și de a crea o serie de produse complexe: fișa lucrării citite, jurnalul echipei, un obiect reprezentativ și o prezentare orală a produselor realizate. Obiectele reprezentative au demonstrat o inventivitate remarcabilă, fiind machete ale unor scene din carte, afișe fizice sau digitale de promovare a cărții sau chiar booktrailere (pentru elevii din clasele a VII-a – a XII-a).
· Câștigătorii
Echipajele Colegiului <Andronic Motrescu> Rădăuți care s-au remarcat prin dedicare și creativitate, obținând punctajul maxim la toate secțiunile la care au participat, sunt:
La secțiunea „Machetă” – Clasele IX-X:
La secțiunea „Machetă” – Clasele XI-XII:
La secțiunea „Afiș în format fizic” – Clasele XI-XII:
Profesoara Ciobîcă Paula Tamara, responsabil al concursului CDIdei în cărți la nivelul unității de învățământ,și-a exprimat bucuria pentru aceste rezultate, subliniind importanța fundamentală a lecturii în dezvoltarea tinerilor:
,,Suntem extrem de mândri de performanța elevilor noștri. Aceste premii nu sunt doar o recunoaștere a talentului și a muncii depuse, ci și o confirmare a faptului că lectura rămâne o sursă inepuizabilă de inspirație și cunoaștere.
Lectura ne provoacă să punem întrebări, să căutăm răspunsuri și să vedem dincolo de aparențe.
De asemenea, imaginația este antrenată constant, transformând rândurile dintr-o carte în imagini vii în mintea noastră, ceea ce contribuie semnificativ la dezvoltarea creativității.
Elevii care citesc fluent și cu plăcere au o înțelegere mai profundă a textelor, o capacitate sporită de analiză și sinteză și, implicit, rezultate academice mai bune. Felicitări tuturor!”.
Articol salvat de pe v3.monitorulsv.ro, ediţia din 03 Iunie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.