Monitorul de Suceava

Peugeot dezvoltă viitorul 208

 

Peugeot a dominat ani la rând segmentul B prin modele ca 205 și 206, simboluri ale industriei franceze de automobile și două din cel mai bine vândute vehicule din istorie. Lansarea actualului 207 nu a mai asigurat supremația francezilor decât pentru un timp foarte scurt, aceasta fiind schimbată de la Ford Fiesta la Volkswagen Polo, lideri ai clasei subcompacte.

Lucrurile se vor schimba abia în 2012 când este prevăzută lansarea noului 208, înlocuitorul lui 207, model care va miza în egală măsură pe design și tehnologie. Partea estetică va fi o prelucrare la scară mai mică a liniilor ce vor contura personalitatea debutantului 508 – urmașul familiei de modele 407, ce va fi prezentat în toamnă la Paris. Dimensiunile nu vor crește spectaculos, însă, în termeni de spațiu și confort, 208 va încerca să-și surclaseze principalii rivali Fiesta, Corsa și Polo.

Un punct nevralgic la actualul 207 – în raport cu concurența, masa mașinii, va fi eliminat odată cu viitoarea generație. Una din soluții va fi adoptarea de materiale ușoare în compoziția șasiului și reducerea greutății motoarelor. La acest ultim capitol Peugeot va continua să aibă o colaborare strânsă cu Ford la dezvoltarea de motoare diesel și cu BMW într-un parteneriat care prevede lansarea comună a unor agregate pe benzină de litraj mic și mediu.

208 va fi echipat cu propulsoare mai compacte și eficiente, cu un caracter dinamic îmbunătățit.

Oferta motorizărilor va fi deschisă de un nou agregat de 1.0 litru, ce va dispune de 3 cilindri, capabil să producă în jur de 75 de cai putere. Unele unități vor fi cuplate cu sisteme start/stop, care ajută la nu doar la economisirea carburantului, ci și la diminuarea emisiilor de dioxid de carbon.



Articol salvat de pe v3.monitorulsv.ro, ediţia din 02 Iunie 2011.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.