Monitorul de Suceava

Copiii cu autism, tachinaţi la şcoală şi implicaţi rar la joacă alături de colegi

Mediafax.ro

Aproape jumătate dintre copiii cu autism care merg la şcoală sunt intimidaţi şi tachinaţi, aproximativ aceeaşi fiind ponderea celor implicaţi "doar câteodată" la joacă alături de colegi, iar profesorii, deşi dispuşi să contribuie la integrarea lor, nu ştiu cum să facă asta, rezultă dintr-un studiu, informează Mediafax.Fundaţia Romanian Angel Appeal (RAA) a prezentat, joi, rezultatele unui studiu făcut în noiembrie 2014 în rândul părinţilor de copii cu tulburare de spectru autism (TSA).Cercetarea, realizată pentru RAA de către Asociaţia Sociometrics - Grupul de analiză socială şi economică, a avut la bază studii de caz - interviuri în profunzime cu părinţi de copii diagnosticaţi cu TSA care accesează servicii de terapie şi o anchetă sociologică pe bază de chestionare.Atât studiile de caz, cât şi ancheta sociologică arată că, înainte de diagnostic, 66 la sută dintre familii nu auziseră sau ştiau foarte puţine lucruri despre afecţiune, iar pentru 93 la sută din respondenţi, primele suspiciuni cu privire la o dezvoltare atipică au apărut până la vârsta de trei ani, diagnosticul fiind precizat, în 72 la sută din cazuri, după câteva luni de la suspiciune.


Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 29 Ianuarie 2015.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.